Det är det aldrig...

om livet för en gångs skull kunde vara lätt, då skulle det gå enklare att fatta beslut. Man behöver inte vela fram och tillbaka, och man behöver inte ångra sig, jag tror inte på ödet, man skapar sina egna vägar, tyvär, för om man råkar svänga fel, då finns ingen vändzon lite längre bort. Gjort är gjort, och oftast otroligt svårt att ta tillbaka det man en gång förlorat.
Så varför tvingas vi varje dag välja, då vi vet att ett beslut alltid sårar någon?

Förlåt, jag kan inte göra någonting just nu, och det känns skit. Det sista jag ville var att få dig att gråta, och ännu mindre att må dåligt. Du betyder så oerhört mycket för mig, och du är en så pass stor del av mig som person, och det är just därför jag gjort som jag gjort. Hellre att jag får dig att gråta genom något sånt här, än att det blir som i sommras.
Jag måste veta, och det finns inget annat sätt...
Jag kan inte beskriva hur ledsen jag är just nu, hur mycket jag har gråtit och hatat mig själv. Men, jag riktar ingen fokus på mig i det här låget, du vet vad jag sa i början "Jag skiter fullständigt i om jag går ur det här gråtandes, det enda jag är rädd för, är att såra dig"
Och jag vet inte, har jag det?  Har jag gjort ett felsteg till?
Du förtjänar det bästa, något som jag aldrig kommer att kunna ge dig. Men jag försöker... Du tog mig för den jag var, varje dag, timme, minut uppskattade du, men det var tydligen inte tillräckligt....
Jag förstår inte själv hur jag tänker, men jag vet innerst inne att jag gör rätt, och när jag väl slutat gråta så kommer jag nog börja höra av mig. Jag önskar att man kunde snabbspola de närmaste veckorna,
Men som mycket annat, så går det inte.
Hur det än blir, och vad som än händer, så älskar jag dig, på alla sätt och föralltid.
Glöm inte det...
/Fjäril

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0